HØSTTREFFET PÅ HILLESØYA FREDAG 11.10.2019

Fredag 11.10.2019, ble det årlige høsttreffet avviklet i ungdomshuset på Hillesøya. Det var et strålende høstvær denne dagen, klart, blanke stilla, sol og måneskinn utover kvelden og natta. Temperaturen om kvelden lå på ca. ÷ 1° c. Med buss fra Prostneset i Tromsø kl. 17.00, bar det om Henrikvika og Kattfjordeidet til Hillesøya. Fra Nordfjordbotn til Sørfjorden gikk det i ca. 10 km i timen. Årsaken var at tre store elementer til vindmølleparken på Rødfjell, Kvitfjell og Lakstiden som er under bygging, ble fraktet fra lastebåten i Nordfjordbotn til Sørfjorden, hvor de ble fraktet videre opp på fjellet. Tross denne forsinkelsen var bussen fremme på Hillesøya bare litt forsinket.

Da det hele startet var 60 personer benket rundt bordene i ungdomshuset. Ca. 30 personer var med bussen, resten fra området Brensholmen/Sommarøy. Menyen bestod av erter, kjøtt og flesk. Til dessert ble det servert sviskegrøt med fløte. Til alt dette var det å få kjøpt akevitt, øl, vin og brus. Det hele smakte utmerket.

Her er gjestene benket ved bordene og nyter dages meny, erter, kjøtt og flesk med øl, akevitt og vin til.
Foto: Jan A. Brox

Senere hen ble det servert kaffe og kaker. Det ble riktig så koselig ut over kvelden.

Gjestene er ferdig med middagen og har trukket til kaffebordene. Foto: Jan A. Brox

Ut på kvelden ble foreningas leder Knut Karlsen hedret med en blomsterbukett, overrakt av Ragnhild Johansen. Han hadde fylt 70 år for noen dager siden. Men han har også gjort en meget god jobb for foreninga. Han ble valgt inn i styret som styremedlem på årsmøte 22.4.2006, nestleder på årsmøtet 17.4.2010 og som leder på årsmøtet 9.4.2011. Han har siden vært foreningas leder. Han har en stor bekjentskapskrets på begge sider av Malangen, og dette har vært en stor fordel for foreninga. Han får det meste til når det trengs.

Nestleder i Hillesøyforeninga, Ragnhild Johansen, overrekker en bukett blomster til foreningas leder, Knut Karlsen, som fylte 70 år for noen dager siden. Han har også gjort en meget god jobb i foreninga. Han har stor bekjentskapskrets på begge sider av Malangen og dette har vært en fordel for foreninga. Foto: Jan A Brox

Foreningsmedlem Olaug Strømmesen fikk også overrakt en blomsterbukett av Knut Karlsen, da hun fylte 80 år for en tid siden.

Foreningsmedlem Olaug Strømmesen har fylt 80 år for en tid siden og her får hun overrakt en bukett blomster av Knut Karlsen.
Foto: Jan . Brox

Kjøkkengjengen fikk også utdelt en rose hver av Knut Karlsen, for deres innsats med koking og servering.

Knut Karlsen har delt ut en rose til hver i kjøkkengjengen for koking og servering av den velsmakende maten. Foto: Jan A. Brox

Så ble åresalg med trekking av mange gevinster.

Dansemusikken skulle traktert av Nils-Einar Solli, men han var blitt syk, og han hadde derfor skaffet vikar. Nils-Einar hadde ordnet med Bjørn Kristian Wiik til å spille for seg denne kvelden, og det så ut for at gjestene likte musikken. I alle fall gikk dansen til midnatt.

Nils-Einar Solli skulle spille til dans, men han var blitt syk så han hadde ordnet med «stand in», og hans navn er Bjørn Kristian Wiik.
Foto: Jan A. Brox
Sølvbrullup ble feiret av Gunn Karin og Idar Strømmesen på Høsttreffet. Her svinger de seg i dansen. Foto: Jan A. Brox
Dansen den gikk til midnatt, da kjørte bussen tilbake til byen.
Foto: Jan A. Brox

Ved midnatt gikk turen tilbake til Tromsø i en fantastisk høstnatt med måneskinn. Et meget vellykket arrangement også denne gangen.

Jan A. Brox