HILLESØYFORENINGAS BØKER

”I SYNSRANDA”, ”ERINDRING” OG ”HILDRING”

Oppdatert 2015-09-26.

Hvordan var det i kyststrøkene som utgjorde Hillesøy kommune?

Boka ”I SYNSRANDA” er nå i salg.

Jakobskjæret i Sveet sør for Sommarøya.

Hvis du er Hellesøyværring vil du finne stoff og bilder som forhåpentligvis vil vekke minner, kanskje både gode og onde.

Lokalhistorisk interesserte vil nok også ha glede av ”Hilding”.

Boka inneholder en samling beretninger og bilder fra ca. 1970 og bakover i tid fra området som inngikk i Hillesøy kommune/herred. Det er minner om livet på hav og land. Den handler om arbeid, ulykker, fiskebåter, helsestell, beskrivelse av steder,

personer osv.

Beretningene kommer fra steder spredt mellom Øyfjordvær i sørvest til Auvær i nord.

Den innholdsrike samlingen av bilder i boka er ganske unik og vil nok glede mange.

Boka er i A4-format og har 193 sider og er ordentlig innbundet med stive permer.

Bokhuset Libris, Storgata 86, Bokhuset Libris Jekta Storsenter, Håpet,

Pyramiden Libris, Tromsdalen og Eide Handel, Eidkjosen.

I tillegg er den til salgs Joker Austein, Brensholmen og Sommarøy Arctic Hotel, Sommarøy.

Pris Kr 225.-

per telefon 975 31 318 eller per e-post: post@hillesoyforeninga.no.

Takk til Lundblad Media for godt samarbeid og faglig dyktig utført arbeid også ved trykking av boka.

Takk også til Fiskeprodusentenes Fond og Fiskarlaget Nord, samt kommunene Tromsø og Lenvik som har gjort utgivelsen av boka mulig ved å støtte prosjektet økonomiske.

Sist, men ikke minst, takk til Ragnhild Johansen og Oddmar Nilsen for korrekturlesing og alle som har bidratt med stoff og bilder til boka.

HILLESØFORENINGA

Hvordan var det i kyststrøkene som utgjorde Hillesøy kommune?

Boka ”ERINDRING” er nå i salg.

Forsidebildet Stønnesbotn en godværsdag.

Lokalhistorisk interesserte vil nok også ha glede av ”Hilding”.

Boka inneholder en samling beretninger fra ca. 1970 og bakover i tid fra området som inngikk i Hillesøy kommune/herred. Det er minner om livet på hav og land. Den handler om arbeid, uvær, ulykker, beskrivelse av steder, personer osv.

Beretningene kommer fra steder spredt mellom Øyfjordvær i sørvest til Hersøya i nord.

Boka er i A4-format og har 192 sider og er ordentlig innbundet med stive permer.

Boka er til salgs i Tromsøområdet på:

Bokhuset Libris, Storgata 86, Bokhuset Libris Jekta Storsenter, Håpet, Pyramiden Libris, Tromsdalen, Eide Handel, Eidkjosen og Sommarøy Arctic Hotel, Sommarøy.

Pris Kr 150.-

per telefon 975 31 318 eller per e-post: post@hillesoyforeninga.no.

Takk også til Fiskeprodusentenes Fond og Troms Fiskarfylking, samt kommunene Tromsø og Lenvik som har gjort utgivelsen av boka mulig ved å støtte prosjektet økonomiske.

Sist, men ikke minst, takk til Aud-Kirsti Pedersen for korrekturlesing, og alle som har bidratt med stoff og bilder til boka.

UTSOLGT

Boka ”HILDRING”, 2. opplag, er nå i salg.

Forsidemaleriet viser Mortensteinen mellom Vasstranda og Bremneset.

Lokalhistorisk interesserte vil nok også ha glede av ”Hilding”.

Boka inneholder en samling beretninger fra ca. 1970 og bakover i tid fra området som inngikk i Hillesøy kommune/herred. Det er minner om livet på hav og land. Den handler om arbeid, uvær, ulykker, beskrivelse av steder, personer, båter osv.

Beretningene kommer fra steder spredt mellom Øyfjordvær i sørvest til

Røssholmen i nord.

Boka er til salgs i Tromsøområdet på:

Bokhuset Libris, Storgata 86, Bokhuset Libris Jekta Storsenter, Håpet, Pyramiden Libris, Tromsdalen og Eide Handel, Eidkjosen.

Pris Kr 150.-

”DEN E SÅ BELLIG AT DET E GJEDD FØR PENGAN”.

BARE NOEN FÅ BØKER IGJEN AV 2. OPPLAG!

per telefon 975 31 318 eller per e-post: post@hillesoyforeninga.no.

Takk til Lundblad Media for godt samarbeid og faglig dyktig utført arbeid også ved trykking av 2. opplag.

Takk også til kommunene Tromsø og Lenvik, Fiskeprodusentenes Fond, Troms Fiskarfylking og Sparebanken Nord-Norge som har gjort utgivelsen av boka mulig ved å støtte prosjektet økonomiske.

Sist, men ikke minst, takk til alle som har bidratt med stoff og bilder til boka.