RAPPORT FRA SOMMARGØY PÅ YTTERSIA

31. JULI – 2. AUGUST 2015

Oppdatert 2015-08-27.

Årets «Sommargøy på Yttersia» startet fredag 31. juli på bruket til Hjalmar Johansen & Co AS.

Hillesøyforeningas stand ble i år plassert for seg selv ved inngangen til kafèen og rett mot inngangspartiet. Dette var en perfekt plass for å markedsføre foreninga. Til rigging kl. 13.00 møtte Ragnhild Johansen, Jorunn Nilsen og Knut Karlsen. Åpningen av arrangementet var kl. 15.00.

Hillesøyforeninga deltok på fredag og lørdag med stand for informasjon og salg av bøker og annet. Arrangementet var i år lagt til det nedlagte fiskebruket Hjalmar Johansen & Co AS. Her er det så store lokaler at alle utstillerne fikk plass inne. Noe få valgte å stille opp ute p.g.a. at de hadde hele utstillingen i store biler.

Bak bordet i blåe T-skjorter ses foreningas styremedlemmer Ragnhild Johansen og Jorunn Nilsen. Foto: Knut Karlsen

Hillesøyforeningas medlemmer som betjente standen på fredag var Ragnhild Johansen, Jorunn Nilsen og Knut Karlsen. På lørdag var det Ragnhild Johansen, Jorunn Nilsen, Knut Karlsen og Jan Utheim (erstattet Jorunn fra kl. 14.00).

Det småregnet begge dagene, og temperaturen var ikke mer enn 10 – 12 grader.

Til venstre studerer Tormod Paulsen (til venstre) og Svein Norum foreningas billedsamling og til høyre er det de samme «studentene» men Ragnhild Johansen bak bordet er kommet med. Foto: Knut Karlsen.

Arrangementet trakk mye folk og foreninga solgte forbausende mange bøker. Det ble solgt 11 bøker og tegnet 3 nye medlemmer. Savnet av brødrene Brox var merkbart, da vi manglet deres eminente kunnskaper om lokalhistorien.

Alt i alt må vi si oss fornøyd med vår deltakelse på årets «Sommargøy på Yttersia».

Tromsø, 6. august 2015

Knut Karlsen