RAPPORT FRA SOMMARGØY PÅ SOMMARØY 26. – 29. JULI 2012

Oppdatert 2012-08-26.

Det hele startet med redningsforeninga Fremads pensjonisttreff på samfunnshuset på Hillesøya. Det var stort sett fullt hus. Sang og musikk var hovedtema. Kjell Ove Hveding og hans onkel Tor Hveding sørget for musikken i år som alle tidligere år. Ellers så sang vi etter beste evne med den stemmen vi var innehaver av. Så ble det servert karbonadesmørbrød og kaffe og kaker så mye vi klarte å trykke ned. Det var åresalg med trekking av en haug med gevinster. En riktig så trivelig kveld.

Til venstre fra Hillesøyforeningas stand på Holmen Bruk. Her er det Ragnhild Johansen som styrer standen. Maskotten til Jan A. Brox ses bak Ragnhild – bamsen. Til høyre er det Haldis Bredal og Jan Utheim som styrer standen. Haldis ser på bildene fra bildekanonen. Foto: Jan A. Brox.

Fredag hadde Hillesøyforeninga stand på markedet inne på Holmen Bruk. Markedet var åpent fra kl. 15.00 til kl. 19.00, men etter kl. 18.00 var det nesten ikke folk så vi pakket ned ved 18.30-tiden. Det samme gjorde stort sett de andre også. På standen solgte vi bøker, T-skjorter, kaps og pins, samt at vi informerte om foreningas virke. I den forbindelse hadde vi en bildekanon som viste bilder fra området som utgjorde Hillesøy kommune.

Til venstre: Sissel Hauan har vært fast deltaker på sommargøyen i flere år. Det meste hun selger har hun laget selv. Til høyre: Redningsselskapet stilte med to Eliasbåter som ble flittig bruk. Foto: Jan A. Brox.

De som betjente standen fredag var Knut Karlsen, Ragnhild Johansen og Jan A. Brox. Hans S. Brox var satt opp reserve og han kom og var et par timer sammen med oss.

Lørdag tok Knut Karlsen og Ragnhild Johansen første økta og andre økta var det Haldis Bredal, Jan A. Brox og Jan Utheim som sto for. På lørdag var det mye folk innom standen. De ville se bilder og prate om mangt og meget om den gamle kommunen.

Musikken spiller og synger barnesanger og lørdagskvelden til dans. Foto: Jan A. Brox.

Nå var ikke været det beste på lørdag da det begynte å regne ved 15.00-tiden så folk begynte å trekke bort da det led mot kl. 16.00. Søndag ble der rapportert om strålende vær på yttersiden, mens det var mere grått på innersiden. Søndag deltok vi ikke og det var flere av utstillerne som ikke møtte opp. Været på lørdagen kan ha hatt en innvirkning på det.

Kroken i juli 2012.

JAB.