RAPPORT FRA SOMMARGØY PÅ SOMMARØY 22. – 25. JULI 2010

Oppdatert 2010-09-15.

Det hele begynte med redningsforeninga ”Fremads” pensjonisttreff i ungdomshuset på Hillesøya torsdagskveld 22.7. En del av styret i Hillesøyforeninga, samt en del medlemmer deltok i dette arrangementet. Også i år var det Kjell Ove Hveding og hans onkel Tor Hveding som sto for det musikalske utover kvelden og sørget for at allsangen runget gjennom huset.

Fra Redningsforeninga Fremads pensjonisttreff i ungdomshuset på Hillesøya, torsdagskveld 22.7.2010. Foto: Jan A. Brox.

Fredag og lørdag stilte Hillesøyforninga med stand på Holmen Bruk på Sommarøya.  Været var ikke det beste i år. Spesielt fredag var det kjølig og litt regn. Heldigvis hadde foreninga fått plass med sin stand inne på bruket hvor varmebatteriet var så det gikk forholdsvis greit, men kaldt var det. Dette sure været gjorde nok sitt til at det var mindre besøk av folk på fredagen.

Fra pensjonisttreffet. På venstre bilde underholder Kjell Ove Hveding og høyre bilde viser Kjell Ove Hveding til høyre hans onkel Tor Hveding til venstre som spiller opp til allsang. Foto: Jan A. Brox.

De som betjente standen på fredag var: Jan A. Brox, Knut Karlsen og Elsa Britt Robertsen. På lørdag var det: Knut Karlsen, Ragnhild Johansen, Elsa Britt Robertsen, Hans S. Brox, Ingrid Sivertsen og Haldis Bredal. Søndag deltok ikke foreninga.

Fra pensjonisttreffet Til venstre er det kaffe og kaker i overflod og det smakte. Til høyre fra Hillesøyforeningas stand på Holmen Bruk fredag 23.7. Elsa Britt Robertsen med et rikholdig bord med diverse innsamlede gamle bilder, samt bøker, kaps, T-skjorter etc. for salg. En bildekanon viser gamle bilder. Foto: Jan A. Brox.

På standen gav foreninga informasjon om foreningas virke. Salg av de to bøkene til foreninga, ”Hildring” og ”Erindring”, samt salg av pins, kaps, T-skjorter etc. Noen nye medlemmer ble det òg.

Fra Holmen Bruk. Svein Norum i blå jakke og ved siden Berhart Hansen i lys kaps, studerer gamle bilder på bildekanonen til Hillesøyforeninga.

Kroken september 2010.