RAPPORT FRA SOMMARGØY PÅ SOMMARØY 26. – 29. JULI 2007

Oppdatert 2007-08-14.

Det årlige arrangementet ”Sommargøy på Sommarøy” gikk av stabelen i tiden torsdag 26.7 til søndag 29.7.2007, i fint sommervær. En litt kjølig nordlig bris la ingen demper på arrangementet, sola varmet godt. Det hele startet med pensjonisttreffet i ungdomshuset på Hillesøya som stedets redningsforening arrangerte på torsdagskvelden. Det var fult hus.

Pensjonisttreffet i ungdomshuset på Hillesøya torsdag 26.7. Her koser folk seg med mat og drikke.

Foto: Jan A. Brox.

Fra Hillesøyforeninga deltok foreningas leder Hans S. Brox og Jan A. Brox. De hadde med seg flere permer med gamle bilder fra bygdene som en gang utgjorde Hillesøy kommune, samt fiskebåter fra nevnte område med mer. Dette var ganske populært. Mange samlet seg rundt bordet hvor dette var lagt ut, og kom både med kommentarer og rettelser til dette materialet som vi er takknemmelig for. Korrekte opplysninger er viktig.

Kakene er kommet på bordet og folk forsyner seg. Foto: Jan A. Brox.

Gruppen GRIFF (gamle røster i fritt fall) etter eget utsagn, bestående av Tormund Mortensen, Margit Strand og Edith Mortensen. Ved keybordet Kjell Ove Hveding. Foto: Jan A. Brox

Foreninga stilte med stand på Holmen Bruk, Sommarøy, fredag og lørdag. Søndag deltok vi ikke. Disse dagene var delt opp i vakter og de som deltok i disse var Jan A. Brox og Svein Brox, som tok første vakta på fredag. Siste vakta tok Ella Nymo og Hans S. Brox. Lørdag første vakta Hans S. Brox og Haldis Bredal og siste Bjarnhild M. Vevik og Jan A. Brox.

. Holmen Bruk, Sommarøy, hvor markedet ble holdt. Foto: Jan A. Brox.

Markedet på Holmen Bruk. Foto: Jan A. Brox.

Hele arrangementet trakk mye folk og dermed var det og mye folk som passerte foreningas stand. Mange stanset opp og slo av en prat og studerte det materialet vi hadde med. Hovedinntrykket er at mange ble kjent med foreningas virksomhet og mange synts at vi gjorde en bra jobb. Det resulterte i flere nye medlemmer.

Bjørnar og Elsa Nilsen (Buvika) selger handarbeider. Foto: Jan A. Brox.

Hillesøyforeningas stand på Holmen Bruk. Stående Svein Brox, så Tormod Paulsen som studerer gamle bilder og Hans Brox som ”passer på”. Foto. Jan A. Brox.

Foreninga takker de som stilte opp disse dagene slik at dette arrangementet kunne gjennomføres.

Hillesøyforeningas stand på Holmen Bruk. Sittende helt til venstre Bjarnhild M. Vevik. Haldis Bredal sitter ved siden av Hans S. Brox som står og så er det Bjørn Tøllefsen som studerer gamle bilder. Foto: Jan A. Brox.

Hillesøyforeningas stand på Holmen Bruk. Fra venstre Tormod og Borghild Paulsen og Bjarnhild M. Vevik. Foto: Jan A. Brox.

Tromsø 12. august 2007.