RAPPORT FRA SOMMARGØY PÅ SOMMARØY 2006-07-27

Oppdatert 2006-10-30.

Torsdag 27. juli 2006 dro Haldis Bredal, Jan A. Brox og Hans S. Brox til Hillesøya for å delta på et av arrangementene i ”Sommargøy på Sommarøy”. Værgudene var på vår side og vi fikk flott usikt over skjærgården rundt Hillesøya – Sommarøya. Hillesøyforeninga var invitert av arrangøren til å delta på et ”pensjonisttreff” på ungdomshuset på Hillesøya om ettermiddagen 27. juli. Treffet ble arrangert av stedets redningsforening.

Været var upåklagelig på turen. Utsikt fra ungdomshuset på Hillesøya. (Foto Jan A. Brox.)

Foreninga stilte med diverse materiell bl.a. album med glimt fra vår aktivitet gjennom årene, kopier av innsamlet stoff og kopier (utskrift) av gamle båtbilder. De frammøtte viste stor interesse for materiellet.

Det medbrakte materiellet vakte stor interesse. (Foto Jan A. Brox.)

Vi ble også traktert med god bevertning. Under bespisningen orienterte Jan A. Brox om Hillesøyforeningas virksomhet i de 9 årene foreninga har eksistert og litt om planene vider.

Stedets redningsforening sørget for god servering. (Foto Jan A. Brox.)

Vi som stilte på treffet syntes det var vel anvendt tid og gav oss en fin anledning til å vise hva vi står for. Det ble også knyttet kontakt med personer som i ettertid har bidradd med bilder fra ”gamle dager”.

Tromsø 30. oktober 2006.

HSB