RAPPORT FRA SJØTUN-TREFFET 15.10.2009

Oppdatert 2010-07-01.

Den 15.10, arrangerte Hillesøyforeninga treff på Sjøtun Brygge i Sørfjorden, med Turid og Per Tore Uteng som vertskap. 36 personer hadde møtt fram, bl.a. tidligere hvalfanger og politiker Steinar Bastesen. Han kom sammen med Kristoffer Mortensen, Nordfjorbotn, men nå bosatt i Stavanger. Kristoffer hadde invitert han med på treffet.

Max Ludvigsen, Hillesøya, viste film av fiskebåter i en god kuling på fiskefeltet utenfor Troms, antakelig i 1960-årene. Kulingen var til tider oppe i orkan. Han fortalte også om livet i oljebransjen i Nordsjøen. Han hadde hatt sitt virke der ute i flere år, så han var godt inne med forholdene.

Det ble en riktig trivelig kveld, og med god mat og drikke var alle i godlune.

Alle foto: Jan A. Brox.

Vertskapet Turid Warberg Uteng og Per             Fra bespisningen. De to nærmeste er fra

Tore Uteng, leverte utmerket mat                        venstre foreningas leder Hans S. Brox og

hans frue Ingrid Sivertsen.

Fra bespisningen på Sjøtun Brygge.                             Folk koser seg med måltidet.