RAPPORT FRA KLIPPFISKENS DAG

I TROMVIKA 28. AUGUST 2010

Oppdatert 2010-10-04.

For første gang skulle foreninga ha stand på ”Klippfiskens dag” på grendehuset i Tromvika. Det startet i fint seinsommervær om formiddagen lørdag 28. august.

Klippfiskens dag i Tromvika 2010. Partyteltet med salgsboder og besøkende til venstre og bilde av speakertjenesten til høyre. Foto: Mari-Ann Johansen.

Utstillerne/selgerne var plassert i et stort partytelt ved sørveggen (solveggen) av grendehuset. Plassen var helt utnyttet av de mange bodene, men i det fine været ga det bare økt salgsatmosfære. Eneste ulempen med godværet var at det ble så lyst i teltet at det var noe vanskelig å se lysbildene som foreninga viste på skjerm samt å lese billedtekstene. Dette ble bedre da det skyet over utover dagen.

Til venstre vises det rikholdige kakebordet og til høyre administrerer Magnar Olufsen sjøstøvelkastinga. Foto: Mari-Ann Johansen.

Av andre aktiviteter var salg av kaffe og ”tusen” sorter kaker, middag (bakalao og lapskaus først og fremst), sjøstøvelkasting, fiskekonkurranse, Elias-båt og ”Tromvik Gakken”, en konkurranse mellom sponsede badeender om hvem som kunne ”svømme” fortest ned ei strekning i Storelva. Arrangementet var besøkt av mye folk så det ble utvekslet informasjon og meninger med mange.

Fra starten på ”Tromvik Gakken” til venstre og fra ”messeområdet” til høyre.

Foto: Mari-Ann Johansen.

På standen ble det informerte om foreningas virke samt salg av foreningas to bøker ”Hildring” og ”Erindring”, pins, kaps, T-skjorter etc. Det ble ikke det store salget men det ble mye ”prat”. Standen var bemannet av Haldis Bredal, Elsa Britt Robertsen og Hans S. Brox, med Ragnhild Johansen som mulig innbytter. Rundt kl. 15.00 pakket vi sammen standen og dro tilbake til sentrum.

Haldis Bredal viser fram Hillesøyforeningas siste bok ”Erindring”.

Foto: Mari-Ann Johansen.

Tromsø oktober 2010.