RAPPORT FRA HUSØYDAGAN

21. - 23.8.2009

Oppdatert 2010-06-30.

Husøydagan ble avviklet i tiden fredag 21. – søndag 23. august, hvor hovedarrangementet var lagt til lørdag. Hillesøyforeninga deltok på arrangementet på lørdag med stand på fiskebruket til Brødrene Karlsen, med omtrent samme opplegg som på Sommarøya og Lauklineset, d.v.s. med salg av T-skjorter, kaps, bøker og informasjon om foreningas virke.

Fra Hillesøyforeningas stand på fiskebruket til Brødrene Karlsen, Husøya. På venstre bildet er de tre damene til høyre ”våre damer”: Karin Laukslett, Laila Hansen og Haldis Bredal. Høyre bilde viser Laila Hansen og Haldis Bredal. Foto: Knut Karlsen.

En bildekanon viste bilder fra tidligere Hillesøy kommune. Det ble òg tegnet flere medlemmer, bl.a. tegnet fylkesmann Svein Ludvigsen seg som medlem. Standen ble godt besøkt.

Fra Hillesøyforeningas stand. Venstre bilde Karin Laukslett, Laila Hansen, Haldis Bredal og Oddmar Nilsen og høyre bilde Laila Hansen og Haldis Bredal. Foto: Knut Karlsen.

Standen ble betjent av Haldis Bredal, Laila Hansen, Knut Karlsen og Karin Laukslett. På grunn av TV-serien ”Da damene dro”, som var spilt inn på Husøya året før var det en enorm tilstrømning av folk. Dette fikk våre folk føling med da de skulle forlate Husøya om ettermiddagen. Køen av biler var helt opp i skarpsvingen oppe i fjellsiden. Det tok godt over en time før dem kunne forlate øya.

Hovedinntrykket er at vi ble godt mottatt med vår informasjon om foreningas virke.