RAPPORT FRA HØSTFESTEN PÅ HILLESØYA FREDAG 20.10.2017

Oppdatert 2017-11-02.

Kvelden begynte for de fleste kl. 17.00 med buss fra Prostneset i Tromsø i et behagelig høstvær med antydning til litt yr i luften og et par plussgrader. Med ganske full buss fra Prostneset var det stopp i Giæverbukta, Kvaløysletta, Kaldfjorden og Kattfjorden for å ta på folk og så bar det til Hillesøya. Da treffet startet var det benket rundt bordene 66 personer.

Hillesøyforeningas høsttreff i ungdomshuset på Hillesøya fredag 20.10.2017. 66 personer var møtt opp og deltok i treffet. Det ble servert erter, kjøtt og flesk, sviskegrøt med fløte og kaffe og kaker. Det var òg å få kjøpt øl, akevitt og vin.

Foto: Jan A. Brox.

Menyen besto av erter, kjøtt og flesk og til dessert var det sviskegrøt med fløte. Til dette var det å få kjøpt øl, akevitt, rødvin og hvitvin samt brus.

Foto: Jan A. Brox.

Senere hen ble det servert kaffe og kaker så mye man klarte. Til hovedretten gikk det med følgende ingredienser: 30 liter ertersuppe, 21 kg flesk, 45 kg kjøtt og 20 kg potet og kålrot. Til dessert 16 liter sviskegrøt. Alt smakte herlig, bare lovord over hele linja. Hele kjøkkengjengen fikk tildelt en rose av lederen i foreninga Knut Karlsen, for deres innsats med den smakfulle maten de hadde tilberedt.

Desserten, sviskegrøt og fløte, er kommet på bordet og serveringen er i full gang. Foto: Jan A. Brox.

Så er middagen fortært og kaffen med noe attåt er servert. Foto: Jan A. Brox.

I år hadde foreninga fått ny musikk. Det var Nils Einar Solli fra Langsund i Karlsøy som trakterte dansemusikken. Han hadde en frisk måte å traktere de gamle slagerne på.

Så er middagen fortært og kaffen med noe attåt er servert. Foto: Jan A. Brox.

Dansemusikken ble traktert av Nils Einar Solli fra Langsund i Karlsøy.

Foto: Jan A. Brox.

Allerede med den første melodien var første paret på gulvet. Like etter kom flere ut på, og ganske snart var gulvet fult. Slik fortsatte det så lenge det var musikk. Han ble booket til møljekalaset fredag 23.2.2018.

Like etter at musikken begynte og første paret var på gulvet ble det full trøkk på gulvet utover kvelden. Foto: Jan A. Brox.

Det var òg åresalg med trekking av mange gevinster. Det ble også solgt bøker og annet.

Foreningas leder Knut Karlsen, takker kokkegjengen for god mat og deler ut roser til alle. Foto: Jan A. Brox.

Tre jubilanter ble hedret med overrekkelse av hver sin blomsterbukett. De tre var Hilmar Solbakken (75 år), Henry Solbakken (80 år), men da han ikke var til stede var det hans kone Anne Lise Solbakken som tok imot buketten og så var det Mary Andersen (75 år). Det var foreningas leder Knut Karlsen, som sto for overrekkelsen.

Det var tre jubilanter som ble hedret, de fikk tildelt blomster av foreningas leder Knut Karlsen. Fra Venstre: Hilmar Solbakken (75 år), Anne Lise Solbakken for Henry Solbakken (80 år) og Mary Andersen (75 år). Foto: Jan A. Brox.

Ved midnatt returnerte bussen til Tromsø. En trivelig kveld var over, og vel møtt til møljekalaset fredag 23. februar 2018 samme sted.