RAPPORT FRA HØSTFESTEN PÅ HILLESØYA FREDAG 14.11.2014

Oppdatert 2014-11-20.

I år arrangerte Hillesøyforeninga høstfest i ungdomshuset på Hillesøya fredag 14.11. Været var prima med noen få kuldegrader, svak vind og delvis skyet med litt måneskinn og nordlys. Buss var satt opp fra Prostneset og avgikk derfra i rute kl. 17.00. Etter stopp på Kvaløysletta, Sjurneset og Synnøvejord i Kattfjorden bar det til Hillesøya

Ikke lenge etter ankomst fyltes huset opp med drøyt 30 gjester (det var 31 påmeldte). Menyen bestod av den tradisjonsrike retten erter, kjøtt og flesk. Det var salg av mineralvann, øl og akevitt for å bekjempe tørsten. Desserten besto av hjemmelaget sviskegrøt med ekte fløte og sukker attåt. Det hele var en kulinarisk opplevelse! Senere var det kaffe og kaker så mye man orket å fylle magen med.

Etter maten startet dansen til musikk besørget av Odin Tårnes og Bjørnar Hansen fra Langsundet i Karlsøy. De trakterte gode gamle låter som falt i smak hos gjestene.

I pausen var det åresalg og trekking av gevinster. Kjøpelysten og engasjementet var upåklagelig så det økonomiske utbytte må sies å være tilfredsstillende.

Ved midnatt bar det tilbake til byen igjen. Kjøreforholdene var gode men et tynt skydekke skjulte månen og nordlyset. Turen gikk greit og alle kom seg velberget heim. Vel blåst.

Tromsø november 2014.

H.S.B.

PS. Dessverre var det dårlig med fotografer på arrangementet så det er ikke satt inn bilder rapporten. BEKLAGER! DS.