RAPPORT FRA FORENINGSTREFF PÅ HAVTUN, BRENSHOLMEN, TORSDAG 22.9.2010

Oppdatert 2011-07-28.

På dette foreningstreffet på Havtun, Brensholmen, hadde 33 personer tatt turen innom. Et sangkor bestående av sju modne kvinner underhold med sang. De hadde ikke noe navn på koret, sa de, men de ble i løpet av kvelden døpt til ”Gullstrupene”.

Oddmar Nilsen fra Sørfjorden, fortalte om arbeidet med å få realisert det nye tilbygget på Havtun. Denne delen av Havtun har kommunen enda ikke overtatt. Det ble visning i en av leilighetene i denne delen av bygget. Leiligheten var pen og praktisk innredet. Beboeren som stilte leiligheten til disposisjon for visningen, var godt fornøyd med den.

Det ble servert kaffe, karbonadesmørbrød og praten gikk. Det ble solgt årer og trukket gevinster. Turen for de som kom fra Tromsø og ut til Brensholmen foregikk i nydelig høstvær.

Til venstre noen av deltakerne på treffet på Havtun. Til høyre sees Oddmar Nilsen som fortalte om byggingen av Havtun er han i lysegrønn skjorte. Foto: Jan A. Brox.

Sangkoret ”Gullstrupene”. Foto: Jan A. Brox.