RAPPORT FRA HØSTTREFF 1.9.01 PÅ UNGDOMSHUSET PÅ BRENSHOLMEN

Oppdatert 2003-04-22.

Det meldte seg 53 til dette høsttreffet ute på Brensholmen i et særdeles pent høstvær. Det kom folk fra Senja, Fjordgård, Husøya, Botnhamn, Sommarøya, Hillesøya, Brensholmen, Kattfjord ?, Rekvik og Ersfjordbotn, også vi som kom fra byen.

Påmeldinga ble for knapp så leder gikk ut på radio og i byrunden og fikk 30 påmeldte på en dag. Påmeldingstelefonen fikk respons av 23 til sammen. Plakatkunngjøringa inneholdt feilt møteklokkeslett til ungdomshuset. Noen folk møtte kl 18.00 tross "jungeltelefonen".

Spenningen stiger 1.

Loddtrekning. Ragnhild Johansen, Magnar Olufsen  og hans kone (regnet fra høyre) følger spent med. (Foto Bjarnhild M. Vevik)

Leder fikk omgjort kurs (en Osloreise) med en dag. Dette ble opplyst på foreningas styremøte tre dager før treffet derfor ble "treffet" avviklet som tidligere bestemt. Når beklagelse over timefeil og forklaring av hastverk var gjort kom det ny klage på å ikke få svar eller kontakt på annonsert telefonnummer.

Spenningen stiger 2.

Inge Moe og Arne Hermansen (regnet fra venstre) følger spendt med på loddtrekningen.

(Foto Bjarnhild M. Vevik)

Vi hyllet Svein Ludvigsen som fylkesmann og videre ga leder foreningsinformasjon samt om utklippsboken som alltid er med på tur. Detsamme salget av pins. Vi åpnet med Hillesøysangen og de som ikke hadde hørt den før syntes den var god.

Rannveig Lorentsen og hennes mann Arnulf, ble spesielt invitert.

Vi takker Rannveig fordi hun bistod foreninga med kopiering av skoleprotokollertil skoleutstillingen på ”Gammeldags kirkehelg” på Brensholmen 1. og 2. juli 2000.

(Foto Bjarnhild M. Vevik)

Vi fikk en f1ott mottakelse på Brensholmen av komiteen der. Maten var veldig god, detsamme kakene og kaffen. Vertsfolket var riktig serviceretta, blid og hyggelig alle som en.

Kvelden ble rik på sang og musikk - folk var fornøyd og sang så det ljoma. Danseføttene ble riktig trimma. Folk benytta muligheten til å slå av en prat med kjente og kjære så det ble mye "husker du" - fotoapparat blinka.

Takk til Bjarnhild.

Bjarnhild M. Vevik fikk takk for iherdig innsats som leder av Hillesøyforeninga

siden den ble stiftet. (Foto NN)

Kveldens overraskelse var heder og ros til leder. Det såkalte "Nordøyan forfatterlag" som består av 4 medlemmer i Hillesøyforeninga hadde diktet sang som ble delt ut på bordene. Talen på rim til leder var hyggelig og som det ikke var nok spanderte de en nydelig blomst i vakker krukke. Denne ble så overrakt en meget fornøyd og motivert leder som fra senen takket og oppfordret de som ikke var medlemmer å tegne medlemskap og til å kjøpe pins. Dette var gulrota da komiteen ba om å selge lodd til inntekt til laget. Hillesøyforeninga fikk 7 nye medlemmer denne kvelden og det ble salg av 6 pins.

Takk til musikere og arrangementskomiteen.

Takk til Ragnar Wisener for god underholdning med ”trekkspell og sang” og takk til komiteen på Brensholmen for en meget hyggelig aften med kjempegod mat og ypperlig servering av ei blid og rask betjening. (Foto NN)

Kvelden ble et hyggelig samvær, ordet ble gitt fritt for de som hadde noe lurt å komme med, vitser og lign. Blomster til vertskap og Ragnar Wiesener som gjorde storjobb denne kvelden.

"Treffet" ble lenger enn de vi har hatt tidligere. Musikken stoppet klokka ett om natta. "Husker du" med slagere fra 50 og 60-tallet ble trykket i til sammen 20 slagere i hvert legg og (bare lånt ut og igjen innsamla av leder ). Atter var samlinga ute i bygda på yttersida fornøyd med kveld og musikk i Hillesøyforeninga med et stort og overbevisende velkommen igjen.

BMV