RAPPORT FRA BOTNHAMN-TREFFET TORSDAG 28.5.2015

Oppdatert 2015-06-03.

Torsdag 28.5.2015 arrangert Hillesøyforeninga treff i Botnhamn Bygdesamling i Meyer–brygga i Botnhamna. 33 personer var møtt fram og en god del av disse var kommet over med ferga Helgøy fra Brensholmen.

Til venstre: Torsdag 28.5.2015 arrangerte Hillesøyforeninga Botnhamn-treff i Botnhamn Bygdesamling i Meyer-brygga.  Her ser vi litt av Botnhamna fra Meyer-brygga. Til høyre: Fiskehjell like ved Meyer-brygga. Foto: Jan A. Brox.

Været var ikke noe å klage på. Det var meldt noe regn utpå dagen men det kom ikke før om kvelden da alle var kommet seg heim. Det var skyet med solgløtt og en lett bris fra havet. Foreningas leder, Knut Karlsen, informerte om foreninga og hva som skulle foregå på treffet. Blant annet hadde vi med bøker for salg, og noen ble solgt.

Begge bildene fra utstillingen i Bygdesamlingen. Foto: Jan A. Brox.

Ved ankomst var det satt frem kaffe og kaker som smakte fortreffelig etter turen over Malangen. Under kaffen fikk vi litt tid til å bli litt bedre kjent med hverandre. Praten gikk.

Til venstre fra utstillingen i Bygdesamlingen, og til venstre er gjestene i gang med å forsyne seg med kaffe og kaker som var satt frem. Foto: Jan A. Brox.

Randi Karlsen fra firmaet Brødrene Karlsen på Husøya holdt et meget godt foredrag om firmaets oppstart og utvikling samt planer for fremtiden. Firmaet satser stort på laks og lakseoppdrett i tillegg til hvitfisk fra fiskerne. Hun viste også bilder fra virksomheten til firmaet.

Randi Karlsen fra Brødrene Karlsen, Husøya, holdt foredrag om firmaets utvikling og planer for fremtiden. Foto: Jan A. Brox.

Etter foredraget ble det servert nydelig fiskesuppe tilberedet av Aid Renland og Anne-Lise Lind. Åshild Tøllefsen hjelp til med serveringen. De skal ha all ære for fiskesuppen, den var meget smakfull. Etter fiskesuppen ble det kaffe og kaker for de som hadde noe plass til det. Nå gikk praten på kryss og tvers og det ble riktig så trivelig. Kl. 16.00 gikk ferga fra Botnhamna og vi fra nordsiden av Malangen dro heim. Vi kommer nok til Botnhamna til neste år også.

Begge bildene: Det ble servert nydelig fiskesuppe tilberedt av Aid Renland og Anne-Lise Lind. Åshild Tøllefsen hjalp til med serveringen. Foto: Jan A. Brox.

Kroken mai 2015.