RAPPORT FRA BOTNHAMN-TREFFET TORSDAG 15.5.2014

Oppdatert 2014-05-26.

Torsdag 15.5.2014, ble det arrangert medlemstreff i Meyer-brygga i Botnhamna som huser Botnhamn Bygdesamling. 28 personer møtte opp til denne samlingen, de fleste fra Botnhamn-området. Et titalls personer kom med ferga fra Brensholmen.

Partier av Botnhamn Bygdesamling. Lyse fine lokaler.

Innsamlingen av diverse utstyr og redskaper begynte i 1980-årene og det er en meget rikholdig samling som nå er gjort tilgjengelig for publikum. Kjetil Renland orienterte om samlingen og stedet Botnhamn, samt at han viste noen filmsnutter, tatt opp av NRK i 1950-årene, fra Hekking-Baltsfjorden, samt noen filmer om stedet og samlingen.

Til venstre Ella Sebulonsen med æresprisen 2014 og blomster og til høyre nyter forsamlinga deilige karbonadesmørbrød før kaffen og kakene nytes.

Ella Sebulonsen ble tildelt æresprisen for 2014 for sitt arbeid med å tilrettelegge foreningas besøk i Botnhamna tidligere år. Det ble servert karbonadesmørbrød, kaker og kaffe. Det var også åresalg med trekking av en helt del gevinster. Været var ikke det beste først på dagen, men det ble meget bra utpå dagen selv om temperaturen ikke var noe å skryte av. Takker Kjetil Renland og hans hjelpere for et vellykket treff.

Kroken mai 2014.

JAB